Cele projektu
Celem głównym projektu jest podniesienie i rozwój kompetencji nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej w zakresie technologii komunikacyjno – informacyjnej poprzez naukę programowania i przekazywania wiedzy z zakresu programowania uczniom kl.1-3 publicznych szkół podstawowych. Cel będzie realizowany poprzez zakup sprzętu i pomocy dydaktycznych, rozbudowę serwisu edukacyjnego i aktualizację treści, przeprowadzenie badań pozyskanych kompetencji cyfrowych nauczycieli
i uczniów, szkolenia nauczycieli w oparciu o scenariusze opracowane na potrzeby tożsamego projektu i wsparcie nauczycieli po zakończeniu szkoleń.
ProgramujeMY tarnowski" to również:
- Szkolenia dla nauczycieli i innych osób dorosłych z obszaru kompetencji cyfrowych i medialnych, programowania i nauczania programowania w edukacji wczesnoszkolnej.
- Nowoczesne scenariusze zajęć obejmujące atrakcyjne metody nauki programowania w klasach I-III szkół podstawowych.
- Dedykowany serwis edukacyjny dla nauczycieli.
- Zajęcia pozalekcyjne dla uczniów z programowania, obejmujące m.in. budowanie i ożywianie robotów oraz rozwijanie kompetencji cyfrowych.
- Nowoczesny sprzęt dydaktyczny dla szkół - tablety ze specjalistycznym oprogramowaniem oraz zestawy klocków LEGO do nauki do programowania.
Podczas zajęć uczniowie, m.in. budują roboty, a następnie przy użyciu komputera i dedykowanego oprogramowania programują ich działanie i wprawiają je w ruch. Pozwala im to w sposób intuicyjny poznać zasady programowania oraz dwa różne języki programowania (LEGO Mindstorms oraz Scratch). Jednocześnie uczniowie rozwijają umiejętności pracy zespołowej, komunikacji, intuicyjnego rozwiązywania problemów oraz pogłębiają swoje zainteresowania w zakresie nauk ścisłych, np. biologii czy geografii. Na zakończenie projektu uczniowie wezmą udział w Zlocie młodych programistów. Wszyscy uczestnicy warsztatów będą mieli okazję poszerzyć swoją wiedzę w zakresie budowy i ożywiania robotów z wykorzystaniem klocków LEGO WeDo, a także poznać zasady programowania nowoczesnych mobilnych robotów edukacyjnych - dronów, robotów Dash i Dot, Ozobotów